シラバス詳細

シラバス(詳細)

印刷する
2025年度
科目名 PAL(TOEIC英語)Ⅰ 科目コード 1264 単位数 2
担当者名 ニールセン・ブライアン 開講セメスター 第5セメスター 開講年次 3年次
授業の方法 講義 到達目標 A,G 実務経験 無 
ナンバリング MEn506 ※DP(ディプロマポリシー)と到達目標の関連性については、カリキュラムマップ(商学科観光産業学科)参照
授業のねらい
カリキュラム・ポリシー教育目的:専門職資格取得を目指す専門キャリアアップ(APQ)教育の実践。
ディプロマ・ポリシー教育目的:(1)豊かな人間形成における幅広い教養とコミュニケーション能力を身につけること。
Practice of English reading, listening, vocabulary and grammar used in daily life, travel and in basic job activities; to help students improve their TOEIC scores.
日常生活・旅行・職場における英語のリーディング,リスニング,語彙,文法の練習を行う。
到達目標
Students will:
1. develop receptive language skills for daily life, travel and basic job activities
2. become familiar with the TOEIC reading and listening question formats and with test-taking strategies
3. learn 252 vocabulary items of the TOEIC Word List (TWL)
4. take a 100-item mini TOEIC test
授業内容
1週目 Listening: Photographs / Vocabulary: Adjective prefixes
2週目 Reading: Incomplete Sentences (Language building) / Grammar: Word forms
3週目 Reading: Incomplete Sentences (Test tactics) / Grammar: Tenses
4週目 Listening: Question & Responses (Requests) / TOEIC Vocabulary Test 1
5週目 Listening: Question & Responses (Tag questions) Grammar: Gerunds and infinitives
6週目 Reading: Incomplete Texts (Parts of speech) / Grammar: Auxiliary verbs
7週目 Reading: Incomplete Texts (Suffixes) / Grammar: Subject-verb agreement 1 / TOEIC Vocabulary Test 2
8週目 Listening: Short Conversations (Offers and suggestions) / Grammar: Subject-verb agreement 2
9週目 Listening: Short Conversations (Paraphrasing) / Grammar: Verb forms and tenses 1
10週目 Reading: Comprehension (Specific information questions) / Grammar: Verb forms and tenses 2 / TOEIC Vocabulary Test 3
11週目 Reading Comprehension (Using context to answer questions) / Grammar: Participial forms 1
12週目 Listening: Short Talks (Announcements) / Grammar: Participial forms 2
13週目 Listening: Short Talks (Using content words to predict) / Grammar: Comparatives / TOEIC Vocabulary Test 4
14週目 Revision of test items, vocabulary and test-taking strategies / Grammar: Superlatives
15週目 Mini TOEIC Test (50 listening and 50 reading questions) / Reading: Incomplete Sentences (Conjunctions)
16週目  If for some reason it is not possible to carry out the lesson content up to the 15th week, a make-up lesson will be held.
但し、やむを得ず、15 週目までの授業内容を実施出来なかった場合は、補講授業を行います。
(The instructor reserves the right to modify the course schedule.)
準備学修(予習・復習)の具体的な内容及びそれに必要な時間
(1) (Preparation) Learn the 21 TWL words and sentences assigned each week. (30 mins.)
(2) (Preparation) Read upcoming chapter in textbook and look up vocabulary and phrases you do not know. (30 mins.)
(3) (Review) Review key TOEIC grammar and vocabulary learned that week. (30 mins.)
成績評価の方法・基準
TOEIC vocabulary tests: 30%
TOEIC mini-tests: 10%
Lesson-based activities and participation: 60%
履修上の留意点
原則として、履修条件は下記の通りです。「英会話・作文Iの成績がB+以上の学生」。履修しなかったとしても,個人で受験した TOEIC Test のスコアが,475点以上の3年次生であること。
なお、理由なく10分以上遅刻は欠席とする。
成績の評価に際しては、全15週のうち、10週以上出席した学生を対象にする。
学生個人所有のPCやスマートフォンを授業中で使用する場合があります(BYOD)。そのため、大学のWIFIに接続できるようにしておくことをお勧めします。
課題に対するフィードバックの方法
Feedback for this course is given by instructor during lesson time, and via Hokkai email and the Moodle system gradebook outside of lesson time.
テキスト
Grant Trew (2013). Tactics for the TOEIC Test: Listening and Reading Test Introductory Course. Oxford University Press.
ISBN: 978-0-19-452976-1 (価格: \3,500 approx.)
本テキストは「PAL(TOEIC英語)Ⅱ」と同じテキストを使用します。
参考書
English-Japanese dictionary (Weblio online dictionary is recommended).
PAGE TOP